Architect@Work is een belangrijke beurs voor Beal International. “Ik heb zelf al drie keer op een editie mogen staan”, zegt accountmanager Wouter Simon. “Het concept van het evenement past goed bij ons, omdat het dankzij de sobere opzet echt gaat om de inhoud. Daardoor komt hier ook het juiste publiek.” Tijdens Architect@Work Amsterdam ligt de focus van het bedrijf op
Mortex® & Bealstone®.
Het Belgische familiebedrijf Beal International specialiseert zich in het ontwerp, de productie en de distributie van innovatieve producten voor de bouw- en decoratiesector. De belangrijkste producten van het bedrijf zijn de Mortex® coating type beton cire of Tadelakt, het Bealstone® product, een nieuwe generatie Granito/Terrazzo, en de Capilasil® waterdichtingoplossingen.
“De Mortex® coating heeft onvergelijkbare kwaliteiten”, zegt Wouter. “Het materiaal is bestendig, flexibel en waterdicht en kan in dunne lagen worden aangebracht op alle oppervlakken: vloeren, muren, meubilair, douches, zwembaden, trappen, enzovoorts. Dankzij de uitstekende hechting en de vele manieren waarop het kan worden aangebracht, is dit ultra-technische microcement geschikt voor allerlei verschillende toepassingen en biedt het een uniek resultaat.”
Tijdens Architect@Work toonde Beal 16 nieuwe exclusieve Mortex kleuren. Zij vullen de catalogus van 64 bestaande kleuren aan. “De kracht van de Mortex coating is dat er veel maatwerk mogelijk is op het gebied van kleuren, tinten, vormen, texturen en effecten. Met het oog hierop werd de nieuwe kleurlijn ontwikkeld. Dankzij de neutrale basis die in de massa kan worden gepigmenteerd en de verschillende aanbrengmethodes is Mortex® het enige gewaxte beton dat zo’n technisch, creatief en kwalitatief resultaat biedt.”
De vier tinten – ‘Jeans’, ‘Sakura’, ‘Sequoia’ en ‘Sage’ zijn de basis van de kleurenlijn. De andere kleuren zijn verschillende intensiteiten van deze tinten. “We merken dat de nieuwe kleuren erg positief ontvangen worden. Architecten hebben meer durf dan andere type gebruikers en we willen graag nieuwe dingen proberen. Aan de bezoekers van de beurs lieten wij zien hoe je deze nieuwe kleuren kunt toepassen.”
De nieuwe kleuren worden ook al toegepast in projecten, zo heeft de Rolex boutique in Rotterdam een nieuwe vloer gekregen. In Japan is de nieuwe roze tint ook al gebruikt.
Beal International blijft in beweging, zo besluit Wouter. “Wij kijken altijd naar de markt, om in te schatten wat er leeft, maar ondertussen vertrouwt onze directie ook op hun eigen designachtergrond. Deze zaken komen binnenkort samen in een nieuw Mortex product. Dit is een eenlaagssysteem, om de plaatsing te vergemakkelijken en droogtijd te beperken.”